viernes, 22 de febrero de 2019

QUARTA SETMANA

En la quarta semana s'ha continuat amb la dinàmica que s'ha realitzat durant les setamnes anteriors, però aquesta vegada amb el text FREIRE, P. (1975): Pedagogía del oprimido, amb la lectura prèvia del capítol II a casa, l'alumant es col·locà en forma de cercle per a dur a terme una intervenció més clara i fluida, i facilitar així la comonuncació a classe. Posteriorment, tot el alumnat ha exposat la frase escollida que li havia cridat més l'atenció, amb motiu de compartir-la i expressar  la reflexió o la cítica que aquesta comporta i així també poder obrir un debat. 

Al capítol II del llibre de Freire s'ha pogut veure la concepció ''bancària'' de l'educació com un instrument de opressió, és un concepte que es basa en l'absolutització de la ignorància, una concepció que tracta l'educació com l'acte de veure el educador com un savi que ha de transmitir els seus coneixments i valors als denominats 'ignorats'. La figura del ignorant està tan carregada de cognotacións negatives que fan que els anomenats ignornats no puguin escapar mai d'aquesta figura i per tant, anul·la el poder creador dels educands o el minimitza, estimultant així la seua ingenuitat i no la seva criticitat, satisfent als opressors. 

En conclusió l'educació s'ha convertit en una ferramenta d'opressió, segons Freire esta concepció bancària de la educació ve donada perquè la forma de eduacar es relitza sols com un acte de dipositar, on l'educador és la peronsa que  diposita continguts als educantds a traves de la narració. Els educands són els que compleixen amb el paper de ser merament depòsits que s'han de plenar gràcies a l'educador, i aquesta forma d' educar sol és  memoritzar que al fi i al cap acaba artxivant-se o oblidant-se, donant l'esquena i anyunyant-se de la reflexió, la creativitat, el persament crític. Per tant aquesta forma bancària de verue l'educació , veu al saber com una donació bancària on esta se dóna per aquells que se jutgen sabis sota els que jutgen ignorants. 

A la segona sessió de la quarta setmana els professor Monclús ens ha explicat els termes d'educació bancària i educació problematizadora mostrant-nos les seves diferències, també vam seguir amb el text de Pablo Freire, i vam continuar reflexionant al voltant de sus llibre com 'Pedagogía del oprimido' o 'La educación como pràctica de la libertad' i de les sues grans aportacions tant a l'educació o com fer-ho com l'importància de l'educació social. Per tal de conèixer millor l'autor Freire es va vitsualitzar  aquest video:


Per finalitzar, aquesta setmana Monclús  va introduir l'area de les ciutats educadores i en què consisteix aquest projecte, alhora es va reflexionar t al voltant de la seva finalitat i els seus objectius, i analitzant la importància i l'impacte que té a la societat i a l'educació. Per acabar, els/les estudiants van fer una pràctica autònoma fent-li una ''ullada'' i escollint algún de les experències i projectes de ciutat educadora arreu del món que més ens van cridar l'atenció. 

Francesc Llorens Mejias.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

CAMPIONS (text complementari)

 La trama de Campions gira al voltat d'un entrenador de basket que ha sigut acomiadat de la seua tasca. Aquest, impotent per la seua...