viernes, 8 de febrero de 2019

SEGON TEXT COMPLEMENTARI

L'educació coreana requereix molt d'esforç i dedicació. L'alumnat dedica 19 hores diàries als seus estudis, i només 5 hores per al descans, no tenint d'aquesta manera cap moment d'oci i temps lliure.
Des de que són ben petits i petites, els inculquen la idea de que el més important per a les seues vides ha de ser tindre un bon futur; per a aconseguir-ho, la única manera que proposen és esforçar-se al màxim per a ser els i les millors en els seus estudis, cosa que els comportarà tindre un bon futur laboral. Són molt competitius, i els ensenyen a ser així des de ben menuts per  a ser els millors, ficant-los d'aquesta manera molta pressió.

Corea és un dels països amb millors resultats acadèmics per part del seu alumnat en tots els àmbits, i ho relacionen al gran esforç que hi fan. Però, aquest sistema falla des del meu punt de vista, ja que es produeixen molts suïcidis anuals per part de xiquets/es i adolescents a causa del gran nivell de pressió que s'imposen, ja que pensen que sinò obtenen uns bons resultats estàn condemnats a tindre un futur pèsim. Personalment, no estic d'acord amb aquest tipus de mètode d'ensenyament, ja que els éssers humans som éssers socials, i necessitem relacionar-nos, tindre vida social, tindre temps per a fer esports, quedar amb els amics/amigues, fer coses que ens plenen com a persona. 
La intel·ligència no només es basa en obtindre bons resultats en matemàtiques o llengua, sinò ser capaç de resoldre activitats de la vida diària per exemple, saber relacionar-se amb els demés...en definitiva, d'interactuar en la societat. 

En la meua opinió, preferisc l'educació finladesa. Després de veure un vídeo respecte a aquesta educació, em puc posicionar més encara al seu favor. Aquest país, també és un dels millors en quan a resultats acadèmics per part del seu alumnat, i la seua forma d'ensenyar és totalment contrària a la de Corea. L'alumnat va unes 20 hores setmanals a l'escola, és a dir, unes quatre hores per dia. Defensen que la ment necessita descansar, i que llargues hores de jornada escolar no són efectives ja que la ment es cansa. Opinen que els xiquets han de ser xiquets, han de jugar, disfrutar de les seues amistats, fer esports...i que d'aquesta manera aprenen moltíssim també, ja que l'única manera d'aprendre no es l'escola. El més important per al professorat i el sistema educatiu en general, és que siguen feliços, siguen feliços estudiant i preparant-se le que més els agrada per a la seua vida futura. Els ensenyen matemàtiques, llengua, poesia, dança, música, pintura...tot allò important per a la que ment es desenvolupe i oferint-los múltiples possibilitats per a que troben allò que més els plena i els agrada. 

A més, aquest tipus d'educació, està en contra dels exàments estandaritzats que hi ha en països com Espanya o els EEUU; afirmen que el professorat passa un terç de les seues explicacions preparant aquest tipus d'examens, preparant que l'alumant siga capaç d'aprovar un examen en lloc de que aprenga, igual que de la matiexa manera l'alumant està més pendent de aprovar un examen que del que està aprenent. De la mateixa manera, estàn en contra de la feina per a casa, i no en manen, i en cas de fer-ho, l'alumnat ha de dedicar-li com a màxim uns vint minuts. La raó és la explicada anteriorment, que l'alumnat té més vida a banda de l'escola, i que no se'ls pot llevar temps de disfrutar del seu temps lliure i de oci. 

Com ja he dit abans, em posicione pel sistema educatiu finlandés, ja que opine que l'educació s'ha de viure com un ferramenta i oportunitat per a aprendre, sense competitivitat ni pressions, aprendre feliçment allò que més t'agrada. A més, opine que el sistema educatiu mai ha d'ocupar tot el teu temps, sinó que ha de permetre tindre espai per a invertir-lo en altres àmbits i aspectes que també ens fan aprendre i crèixer com a persones.

Ainoa Medina Lorente.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

CAMPIONS (text complementari)

 La trama de Campions gira al voltat d'un entrenador de basket que ha sigut acomiadat de la seua tasca. Aquest, impotent per la seua...