jueves, 2 de mayo de 2019

MES DE MAIG (primera setmana)

En aquest mes, Monclús ha continuat amb la  programació de les sessions de classe per a l'elaboració del projecte educatiu. La finalitat d'aquesta tasca és que l'alumnat puga avançar la feina en horari universitari, així mateix, l'objectiu de fer-ho a l'aula és que els/les estudiants puguen preguntar els dubtes que tinguen del projecte educatiu. Aquesta dinámica permet facilitar als/les alumnes l'execució del projecte i en efecte, que aquests/es aprenguen diverses pautes que s'han de seguir per a elaborar-lo. Aquesta activitat és fonamental ja que els/les treballadors/es socials al llarg de la seua trajectòria professional han de desenvolupar diversos projectes per a millorar la realitat de les persones en les quals intervé.

El nostre grup en anteriors sessions va realizar diversos apartats del projecte (descripció, justificació i objectius).  Però abans de les vacances de Pasqua, va millorar els objectius seguint els consells del  profesor i a més, va ampliar la justificació per tal de què en aquesta es veguera amb major profunditat la problemàtica de la población migrant i els reptes als quals s'enfronta com ara la discrimació pels seus orígens.

Durant la primera setmana d'aquest mes, es va decidir el nom del projecte de manera democràtica. Aquest s'anomena ''El tresor de la diversitat''. Es va elegir aquest títol ja que ens va resultar atractiu i resumia perfectament el que volem transmetre a la tasca és a dir, la diversitat cultural.

Per altra banda, vam realizar les dades identificatives del projecte en les quals es reflexa els noms dels/de les responsables (els/les treballadors/es socials de l'Ajuntament de Silla), l'adreça i el telèfon de l'Ajuntament i el correu electrònic propi del projecte.

També vam intentar executar l'organització i la metodologia però com que el nostre grup va presentar dificultats per a desenvolupar aquest apartat, decidirem preguntar a Monclús què és el que s'havia de posar. El Mestre ens va donar una clara explicació per la qual cosa, poguerem concretar aquest punt abans del termini de la classe. En aquest apartat, exposarem les dues dinànimiques en les que consta el projecte; un taller de sensibilització i una trobada escolar entre els col·legis participants.

Després d'això, passarem a realitzar  el cronograma de tasques. En aquest punt tampoc enteniem a la perfecció el que s'havia de tractar, per aquesta raó també consultarem a Carles Monclús perquè ens oferira una orientació. Finalment ho vam efecturar. Aquest apartat consistia en fer una taula i assenyalar els dies en els que es va a dur a terme la setmana intercultural.


En la segona sessió de la setmana, el nostre grup la va dedicar a reflexionar i buscar idees per a les activitats del projecte educatiu. Després d'estar un llarg temps  buscant aquestes, abans que acabara la classe, vam exposar les altervatives que teniem a Monclús perquè ens donara el vistiplau. Aquest va acceptar les dinàmiques que teniem pensades i també ens va donar altres opcions com per exemple, un/a conta-contes al taller de sensibilització. Com que no poguerem redactar-les eixe dia, decidirem quedar-nos fora de l'horari universitari a acabar d'efectuar eixe apartat. Per a fer-ho ens vam distribuir els membres del grup cada activitat i si sorgien alguns dubtes entre tots/es ens ajudàvem.



Paola Santacreu Sastre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

CAMPIONS (text complementari)

 La trama de Campions gira al voltat d'un entrenador de basket que ha sigut acomiadat de la seua tasca. Aquest, impotent per la seua...